כל עסק צריך לעשות שיווק. תודות לשיווק נכון וטוב, העסק יכול לפרסם את המוצרים והשירותים שלו, להגדיל את מספר הלקוחות, להגדיל את היקף המכירות ועוד.
יש שני סוגים של שיווק בהם, שיווק אופליין (לא מקוון) ושיווק אונליין.
כמה מילים על שיווק אופליין
הוא מתייחס לכל צורה של פרסום שלא נעשה דרך רשת האינטרנט. לדוגמה, מודעות מודפסות, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, פרסומות ברדיו, מוצרי פרסום ממותגים ועוד.
כמה מילים על שיווק אונליין
שיווק אונליין המוכר גם בשם "שיווק מקוון", מתייחס לכל צורה של פרסום שמתבצע דרך רשת האינטרנט. לדוגמה, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל (קידום ממומן), קידום אורגני, שיווק בדואר אלקטרוני ועוד.
ההבדלים בין שיווק אופליין לשיווק אונליין
לכל אחד מהם, יש יתרונות וגם חסרונות. כמו כן, יש גם כמה הבדלים עיקריים בין שני הסוגים והם:
-פוטנציאל החשיפה
אחד היתרונות הגדולים ביותר של שיווק אונליין הוא פוטנציאל החשיפה שלו. עם מיליארדי אנשים המשתמשים באינטרנט מדי יום, לשיווק מקוון יש את היכולת להגיע לקהל עצום במהירות ובקלות.
במידה ואתם בעלי עסק ורוצים להרחיב את פוטנציאל החשיפה שלכם מאזור לאזור המקומי בו אתם נמצאים, שיווק אונליין עשוי להיות מועיל במיוחד עבורכם.
חשוב לציין שיש מקרים בהם גם שיווק אופליין יכול להיות יעיל בהגעה לקהל מסוים. לדוגמה, עסקים מקומיים עשויים לגלות שמודעה שתתפרסם בעיתונים המקומיים או פליירים שיופצו באזור בו ממקום העסק, יהיה יעילים יותר בהגעה לקהלי יעד מסוימים.
-עלות
הבדל מרכזי נוסף בין שיווק אופליין לשיווק אונליין הוא העלות. שיווק אופליין יכול להיות יקר, במיוחד כאשר מדובר בפרסום בטלוויזיה או ברדיו. שיווק אונליין, לעומת זאת, יכול להיות חסכוני וממוקד יותר. פרסום ברשתות חברתיות, שיווק בדוא"ל וקידום אורגני וממומן, יכולים להיעשות במחירים נמוכים יותר ועסקים יכולים לבחור את התקציב שהם רוצים להשקיע בהם.
-מעקב וניתוח
אחד היתרונות המרכזיים של שיווק אונליין הוא היכולת לעקוב ולנתח את תוצאות הקמפיינים.
עסקים יכולים להשתמש בכלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר תנועת האתרים, למדוד מעורבות ולבדוק את הצלחתם של מסעות פרסום שיווקיים. ניתן להשתמש בנתונים אלה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיות עתידיות. כאשר מדובר על שיווק אופליין, אי אפשר לעקוב ולמדוד את הנתונים. לדוגמה, אם מדובר על מודעה מודפסת בעיתון או שלט חוצות גדול, תסכימו איתנו שקשה מאוד למדוד את ההצלחה של הפרסום.
-התאמה אישית
יתרון נוסף של שיווק אונליין הוא היכולת להתאים אישית מסרים ולמקד לקהלים ספציפיים.
עסקים יכולים להשתמש בנתונים כדי ליצור קמפיינים פרסומיים ממוקדים ולהתאים אישית מסרים על סמך התנהגות, תחומי עניין, גיל, מקום מגורים ועוד.
כמה מילים לסיכום…
ניתן לראות שגם לשיווק אופליין וגם לשיווק אונליין, יש את היתרונות והחסרונות המאפיינים אותם. בסופו של דבר, האסטרטגיה השיווקית האידיאלית ביותר תהיה תלויה במגוון גורמים כמו, קהל היעד, התקציב והיעדים של העסק. כעת, כאשר קראתם את המידע הרלוונטי על שיווק אופליין ואונליין, תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי הקצאת משאבי השיווק והשגת התוצאות הרצויות.
שיהיה בהצלחה!