אם הקמתם אתר או שאתם עומדים להקים אתר מתוך מטרה עסקית, יש להתייחס לאתר כאל עסק לכל דבר. כלומר, צריך לשווק אותו ולקדם אותו על מנת להביא אליו טרפיק (תנועת גולשים). אחת הדרכים המשתלמות והטובות ביותר לקידום אתרים, נקראת קידום אורגני. את חמשת הסיבות הללו כדאי לכם להכיר, כדי שתוכלו ליישם את שיווק האתר בהצלחה.
1. שיווק אותנטי, לא פרסום ממומן
ברגע שיש לכם אתר, תרצו להבליט אותו ולהביא אליו גולשים. יותר גולשים, זה אומר שתהיה לכם יותר הכנסה מהעסק. כדי לקדם נכס דיגיטלי (מכל סוג) ברשת, אפשר לנקוט בגישת השיווק בתשלום (קידום ממומן) או קידום אורגני (שבו לא משלמים לגוגל או לפייסבוק או לפלטפורמות אחרות). עוד לפני שניגע בקטע הכלכלי, שימו לב ליחס של הגולשים. הגולשים כיום מאוד חשדנים לגבי פרסומות בתשלום. לעומת זאת, לקידום אורגני היחס אחר. רוב האנשים מתייחסים לזה כאל שיווק אותנטי שאפשר לסמוך עליו.
2. קידום אורגני – זה הרבה יותר זול
על מנת לקדם ולפרסם את האתר שלכם, אתם לא חייבים להוציא הון. קידום אורגני, אפילו אם נעזרים באיש מקצועי יעיל (כלומר שוכרים מקדם אתרים מקצוען פרילנסר), יעלה לכם הרבה פחות. אם אתם מחפשים שיטת שיווק שעובדת ושהיא גם לא יקרה, הדרך האורגנית תהווה בחירה נכונה.
3. תמיד אפשר לבדוק, ליעל ולשפר
ניתן להיעזר בטכניקת שיווק אורגנית, בכל מיני פלטפורמות. כך למשל בגוגל (זה נקרא SEO), אך גם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואחרות. בעזרת כלים טכנולוגיים, ניתן לבדוק את הטרפיק לאתר שלכם בכל עת. זאת אומרת שתהיה לכם אינדיקציה להצלחה של השיווק והקידום האורגני. תוכלו לראות את התהליך הולך ומשתפר, החשיפה גדלה ומגיעים עוד ועוד גולשים לאתר. וכמובן, ניתן להשתפר ולדייק את הקידום, מה שיביא לאתר יותר הכנסות.
4. קידום אורגני משפר את הדירוג שלכם
קידום אורגני באתר, ישפר את הדירוג שלכם במובנים רבים. תוכלו לעודד את הגולשים לדרג אתכם או את המוצרים שלכם. תוכלו לראות איך הדירוג שלכם בגוגל עולה ואיך מספר הגולשים עולה גם הוא.
5. הגברת מעורבות והבנת קהל היעד
ניתן לשלב קידום אורגני של האתר שלכם, בדרכים שיסייעו להגברת מעורבות הגולשים. למשל, אפשר לשלב באתר סרטונים שהגולשים יסמנו להם לייק או יגיבו. אפשר וכדאי לפרסם פוסטים, שאלונים, מבצעים. קידום ממומן, בצורה של פרסומות גלויות, עשוי לעבוד במובנים מסוימים אבל הוא הרבה יותר חלש בקידום מעורבות גולשים. לעומת זאת, חוות הדעת והביקורות של הגולשים הופכים ל"באז". האתר שלכם יזכה לשיתופים אבל תקבלו עוד ערך מוסף. המעורבות של הגולשים והמידע שתוכלו לקצור, שווים לכם ידע. כשתכירו יותר את הקהל שלכם, תוכלו להציע לכם מוצרים, פתרונות ושירותים. המשמעות היא שיהיו לכם יותר רווחים.