כאשר גולשים מבצעים חיפוש בגוגל בכדי למצוא חנות כלשהיא, למשל חנות נעליים, סביר להניח שיקישו ביטויים מסוימים הקשורים למוצר שאותו הם מבקשים לרכוש. לכל ענף עסקי ולמעשה לצורך מציאת אתר בכל נושא שבעולם, קיימות מילים שכיחות במיוחד שאותן מקישים הגולשים הזקוקים למידע אודותיהם. מחקרים מראים, כי הרוב המוחלט של הגולשים לא יעברו לדף השני של התוצאות שיופיע לפניהם, אלא יתמקדו בעשרת האתרים הראשונים, משמע בעמוד הראשון בלבד. בדיוק בגלל זה, ההגעה אל המיקום הגבוה בתוצאות החיפוש של גוגל הפכה לנחשקת כל כך, שהרי הופעה במיקום זה מקדמת משמעותית את מכירות האתר והתנועה בו. כיצד שיטת הקידום האורגני מסייעת בהגעה לאותם מקומות והאם היא תמיד מצליחה?
גולשים מחפשים איכות – איך זה מתבטא בקידום?
למרות שמדובר באלגוריתם ותוכנות מתוחכמות ולא באנשים, גוגל יודע לזהות איזה תוכן הוא איכותי ואיזה פחות. המאפיינים שהוא מחפש הם אורך טקסט, מילים מגוונות – לא ביטויים זהים שחוזרים על עצמם שוב ושוב, מקוריות והעשרת הטקסט בתמונות או סרטונים. תכנים מהסוג הזה גוגל יקדם ויעדיף על פני האחרים באופן מובהק, לכן חלק ממאפייני השיטה של קידום אתרים seo כלומר קידום אורגני, הם התמקדות ביצירת תוכן ברמה גבוהה, שמעניק ערך אמיתי לגולש. גם פלאגינים שניתן להתקין על האתר כמו yoast מאפשרים לבצע שינויים בהתאם למה שגוגל רואה בתור תוכן איכותי יותר ומתאים יותר לקידום.
האם ניתן לראות עלייה מהירה במיקומים בזכות פעולות של seo?
תהליך של קידום אורגני לאתרים אינו מתרחש מהיום למחר, זאת כיוון שמדובר בתוצאות אמיתיות של פופולריות הולכת ועולה, מה שכמובן דורש זמן. התוצאות באות לידי ביטוי משמעותי רק לאחר חודשים מספר, בהם ניכרת עלייה במספר הגולשים הנכנסים לאתר וחשיפה הולכת וגדלה של האתר לגולשים חדשים. בדיקת נתונים מעמיקים יותר כמו זמן השהות של גולש בתוך האתר ועלייה ביחסי ההמרה, כמו גם אחרים – תראה כי האתר צובר תאוצה אט-אט והופך לבולט יותר ויותר, מה שכמובן ייטיב עם המיקום שלו.
אין ספק שנדרשת כאן סבלנות רבה וכאשר עבודת הקידום נעשית במקצועיות, הפירות ייקטפו בסופו של דבר. עם זאת, מהירות אינה שם המשחק כאן, אלא ביסוס ויצירת מעמד יציב של האתר כמוביל בתחומו ולכן במידה והמטרה היא הגברת הקצב, כדאי להוסיף לקידום האורגני גם פעולות קידום ממומנות.
על פרסום ושיווק ברשתות החברתיות
צבירת קהל ויצירת קהילה סביב מותג או אתר מסוים, הינן פעולות שהרשתות החברתיות תומכות בהן באופן המיטבי. יתרה מכך, לעיתים ניתן "להשיג" לקוחות מסוימים עבור האתר העסקי, רק באמצעות פנייה אליהם דרך הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. היכולת של חברת הקידום לשלב בין שיטות שונות של שיווק, היא אחת מהתכונות החשובות בבואכם לבחור את אנשי המקצוע שיטפלו בקידום האתר שלכם.