"קידום אתרים מתחיל עם מחקר מילות מפתח" – יש סיכוי טוב ששמעתם או קראתם את המשפט הזה כמה פעמיים טובות, אבל לא תמיד הבנתם בדיוק למה הכוונה ואיך באמת עושים אותו.
אז קודם כל נתחיל עם ההגדרה הבסיסית של יותר מהי בכלל "מילת מפתח": מילת מפתח היא הביטוי שאותו מחפשים בגוגל ומן הסתם יש ביטויים נפוצים יותר מאחרים. חשוב מאוד לשים לב שלמרות שמתייחסים למילת מפתח ביחיד (Keyword), בפועל מדובר בביטוי שיכול להיות מורכב גם מכמה מילים.
לבחור את המילים הנכונות
כלים של גוגל וכלים רבים נוספים של צד שלישי מאפשרים לנו לקחת מילת מפתח בסיסית כמו למשל "חנות נעליים" ועל פיה למצוא מילים רבות נוספות כמו "נעלי גברים" או "חנות נעלים בתל אביב".
אבל גם אם מילה מסוימת היא סופר פופולארית ויש לה אלפי חיפושים בחודש, זה לא אומר בהכרח שכדאי לנו לבחור בה מכיוון שמה שהגולש מצפה למצוא כשהוא מחפש מילת מפתח מסוימת הוא לא בהכרח מה שאתם יכולים (או רוצים) להציע לו.
למעשה, מילות המפתח הקצרות יותר הן לרוב הפחות צפויות. לדוגמה, אם מישהו מחפש "פודל", האם הוא מעוניין לאמץ או לקנות פודל, או שאולי הוא רוצה למצוא מידע כללי על גזע הפודל?
זוהי כמובן דוגמה מעט כוללנית, אבל היא מדגישה את העובדה שמילים פופולאריות עשויות להביא לכם דווקא קהל יעד פחות מתאים.
לשם זאת חובה לדלות מהמחקר גם מילות מפתח ארוכות וקונקרטיות יותר שאנחנו מכנים "הזנב הארוך". לדוגמה, "ביטוח רכב בלי השתתפות עצמית". כאן כוונת הרכישה היא הרבה יותר ברורה. סביר להניח שמילה ארוכה תהיה גם פחות תחרותית ויהיה קל יותר לקבל ממנה תנועה.
להכיר את מגוון התוצאות של גוגל
פעם התוצאות של גוגל היו מורכבות מעשר תוצאות בפורמט פחות או יותר אחיד של כותרת ושתי שורות תיאור. היום כמעט כל ביטוי שתחפשו יעלה בפניכם תוצאות בפורמטים שונים: תמונות, סרטונים, שאלות, מפות או אפילו גרפים. קיימים גם לא מעט הבדלים בחיפוש במחשב מול חיפוש בסמארטפון.
כך למשל, אם נרצה לקדם את הביטוי "חדר ילדים בנים", נרצה לבצע בדיקה קצרה. הבדיקה הזו תראה לנו שגוגל נוטה להציג תמונות, כשלכל תמונה מופיע המקור שלה (האתר ממנו היא נלקחה).
לכן, לא מספיק שנקדם דף שמוכר חדרי ילדים, אלא כדאי שנשקיע גם בהבלטת התמונות. אז נרצה לבצע תהליך של קידום תמונות בגוגל באמצעות שיטות ספציפיות.
איך משתמשים במילות המפתח עבור הקידום?
גם אחרי שיש לנו 10 או 15 מילות מפתח, נצטרך להגדיר סדר עדיפויות מסוים שייקח בחשבון גם את רמת התחרותיות על מילת המפתח הזו.
לאחר מכן נשתמש במילות המפתח שבחרנו על מנת לבנות עמודים חדשים, לעדכן עמודים קיימים ולקבל קישורים רלוונטיים מאתרים אחרים שיכללו את מילת המפתח הזו בטקסט שלהם או בדף ממנו הם יוצאים. כל אלו ידגישו את האתר בתוצאות החיפוש על המילים האלו או מילים קרובות.
בכל אופן, כדאי לדעת שיש המון דרכים לעבוד עם מילות מפתח, וצריך לדעת איך לעשות זאת בצורה הנכונה. ישנן טקטיקות שכבר חלפו מהעולם כמו למשל חישוב מדויק של כמה פעמים המילה צריכה להיות בטקסט (דחיסת מילות מפתח).
הידע הזה נמצא אצל חברות קידום אתרים איכותיות שאפשר לסמוך עליהן, אבל זה כבר נושא למאמר אחר… מה שחשוב לזכור הוא שבתור לקוחות עליכם לקחת חלק פעיל בתהליך של בחירת מילות המפתח מכיוון שאתם אלו שמכירים את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.