בינה מלאכותית משנה את העולם. אנחנו רק בתחילתה של המהפכה, ועדיין אי אפשר לדעת מה יהיו ההשפעות של ה-AI בכל תחומי החיים, אבל כבר היום ברור שמדובר בעוד שינוי דרמטי, כמו הופעת האינטרנט וכניסת הסמארטפונים לחיים שלנו. תחום אחד שבו בינה מלאכותית כבר באה לידי ביטוי הולך וגדל הוא קידום אתרים, וכאן בעמוד תמצאו תשובה מפורטת לשאלה שבכותרת: איך אפשר לקדם כל עסק בגוגל עם AI?
להבין טוב יותר את הלקוחות
דרך אחת שבה ניתן לקדם עסק בעזרת AI היא ניצול כלים מתקדמים לטובת הבנה מעמיקה יותר של הלקוחות: מה הם רוצים, מה הם מחפשים, מה חשוב להם, על מה הם לא מוכנים להתפשר, אילו מכשולים עלולים למנוע מהם להשלים רכישה אצלכם בעסק, מה יניע אותם לפעולה, ועוד. אמנם גם לפני עידן הבינה המלאכותית היו כלים שסיפקו את כל האינפורמציה החיונית הנ"ל, אבל ה-AI שדרג את כל הכלים האלה. התוצאה: כל קמפיין שיווק (ולא רק בדיגיטל) יכול להיות מדויק יותר, ממוקד יותר – ומועיל יותר.
נוכחות מרשימה ברשתות חברתיות
עוד יכולת משמעותית של AI שתוכלו לרתום לטובת העסק שלכם והקידום שלו היא היצירתיות. יש שפע עצום של כלי בינה מלאכותית יוצרת שיודעים להפוך כל רעיון שלכם לתמונה, או אפילו לווידאו. יש גם כלים שיודעים לעזור לכם למצוא רעיונות טובים לתמונות וסרטונים שימתגו את העסק שלכם כחדשני ומועיל. יש גם כלים שיודעים להמיר טקסט לקריינות מקצועית, שתוסיף עוד רובד מרשים לסרטונים שלכם, ואם תרצו מוזיקת רקע מכל סוג שהוא – ה-AI ידאג גם לזה. בקיצור, כל מה שצריך כדי להפגין נוכחות מרשימה מאוד ברשתות חברתיות וכך למשוך עוד לקוחות. בנוסף, פעילות אינטנסיבית ומשמעותית בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו' משפיעה לטובה גם על הסיכוי להופיע במקום בולט בגוגל, וזוהי כמובן עוד תועלת יקרת ערך.
קידום אתרים אפקטיבי
קידום אתרים ב AI יכול להניב תוצאות מצוינות. קודם כל המחקרים הרלוונטיים לצורך הקידום השתדרגו במידה ניכרת בזכות כלים מעולם הבינה המלאכותית, ועוד מרכיב בקידום שאפשר להיעזר עבורו ב-AI הוא יצירת תוכן. בהקשר זה חשוב לציין שתוכן איכותי הוא עדיין חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתר, ובעצם מכל תהליך קידום עסק. ה-AI לא מהווה תחליף מושלם לכתיבת תוכן אנושית, אבל הוא כן מסייע בתהליך – בין אם באמצעות העלאת רעיונות, בין אם באמצעות מתן מידע רלוונטי (כולל תשובות לשאלות שכותב התוכן לא העלה על דעתו, אבל הבינה המלאכותית הבינה שכדאי להתייחס אליהן), ובין אם באמצעות כתיבת טיוטה ראשונית שמהווה בסיס מצוין לטקסט הסופי.
ניצול השינויים בתחום מנועי החיפוש
הבינה המלאכותית משנה לא רק את תחום קידום האתרים בגוגל, אלא גם את גוגל עצמו. עד עכשיו קיבלו הגולשים בתשובה לשאילתות מודעות ואתרים רלוונטיים. כעת התווסף לכך עוד מרכיב, שנקרא SGE. השם הוא ראשי תיבות של הביטוי Search Generative Experience, והכוונה היא לתשובה שמנסחת הבינה המלאכותית של גוגל, על בסיס מידע שהיא אוספת מאתרים שהיא סומכת עליהם. בזכות ה-SGE יכולה גוגל לספק תשובות מותאמות אישית לכל אחד ואחת, וכשמקדמים עסק ואתר בגוגל כדאי לקחת זאת בחשבון.
מאמר נכתב ע"י חברת לינקשייק – קידום אתרים אורגני בשילוב AI בינה מלאכותית