בזירה התחרותית של היום כל עסק מנסה לפלס את דרכו ולהגיע ללקוחות, להישאר רלבנטי, להיתפס כמבוקש וליצור מעגל נאמנות רחב.
הדרך לבדל את עצמכם מהמתחרים ולהגדיל מכירות עוברת במיתוג עסקי – יצירת זהות מגובשת.
מיתוג ברור ומובנה מרכז את כל המסרים השיווקיים שתרצו להפיץ בהתאם למיתוג ומה תהיה הנראות הציבורית שתייצג אתכם על כרטיסי ביקור, שילוט, לוגו, אתר האינטרנט, קמפיינים ברשתות החברתיות.
מיתוג לעסק יכול לעשות הבדל גדול בהבלטת הנוכחות שלכם בעיני לקוחות פוטנציאליים וזו הסיבה שחשוב להשקיע בתהליך חשיבה אסטרטגית, תוך ביצוע סקר שוק ומתחרים ומציאת הייחוד שלכם.
התהליך כולל לרוב התייחסות לערכים שאתם מציגים, "הקול" הייחודי של העסק, גיבוש חזון, אפיון קהל היעד, הסיפור שעומד מאחורי העסק, בניית תוכנית נאמנות ובחירת ערוצי שיווק.
לפניכם מספר דגשים להצלחתו של תהליך מיתוג אפקטיבי:
לשדר את המסר באמצעות נראות
עיצוב גרפי מקצועי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג כאשר יש להחליט מהן המטרות העסקיות, מי קהל היעד ומה המותג ישדר על מנת ליצור חזות שתהיה מזוהה עם המותג.
פלטת גוונים שמתחברת לעולם הפעילות והתוכן של המותג, אלמנטים או מוטיבים שילוו את הרקע והצבעוניות ותמונות להשראה שמטיבות להמחיש את המסר.
למשל, דמות או אייקון שיהיו מזוהים עם המותג. בחירה מושכלת של פונטים ודימויים חזותיים קריטית וכן זהות שתבלוט על רקע המתחרים ותתאים כמובן ללקוחות ולצרכי קהל היעד.
הלוגו הוא ככל הנראה האתגר הגדול והפיצוח שלו משמעותי למיתוג העסק כשמצד אחד, תרצו מיתוג על זמני שנכון לתקופות רבות ומצד שני, שידבר לקהל היעד שלכם ותוכלו להשתמש בו באופנים שונים כמו בהדפסת כרטיסי ביקור, הפצת דפי נחיתה, עיצוב אתר האינטרנט ולכן, לרוב ניצור מגוון ווריאציות ונגזרות של הלוגו כדי שישמור על אחידות תוך ביצוע התאמות ייחודיות.
האסטרטגיה של המותג
גיבוש האסטרטגיה של המותג משפיעה על הדרך בה לקוחות ייפגשו עם המותג, יזכרו אתו, יפתחו כלפיו רגשות חיוביים ויהיו מעוניינים לצרוך אותו בין אם מדובר במוצר או בשירות.
יש לשרטט קווים לסגנון ולאופי הגרפי ולהתמיד בשימוש בו בפלטפורמות השונות.
יש לזכור שעקביות חשובה להצלחה היות וכאשר יש מותג מובנה יש לפעול בעקביות לחלחל את המסר ולהעלות את המותג לתודעה לאורך תקופה.
ערוצי תקשורת אפקטיביים למיתוג
תקשור העברת מסרי המותג הם חלק אינטגרלי מבניית אסטרטגיה וזו גם תכלול באילו ערוצי שיווק לבחור על מנת להעצים את נוכחות המוצר ולהיחשף לכמה שיותר לקוחות ולייצר עמם אינטראקציה אפקטיבית.
שלבו את המותג שלכם בערוצים הרלבנטיים לקהל היעד כאשר כיום פרסום באינטרנט בתור ההליך הביצועי נחשב לבעל תועלת גבוהה ביחס לעלות. בין אם מותג שיתגלה דרך אתר אינטרנט או דף נחיתה בחיפוש יזום או יופץ ברשתות באמצעות מודעות ממומנות ואמצעים אורגניים – דף עסקי בפייסבוק, ערוץ ממותג באינסטגרם, סרטונים מעניינים ביוטיוב.
היופי בפרסום באינטרנט שאפשר גם למדוד את החדרת המותג לשוק ואת הדרך בה משתמשים תופסים אותו על פי הקלקות, המרות, נטישות וכדומה וגם לייצר מודעות שבודקות את זכירות המותג או אוספות פידבקים ממשתמשים.
מומלץ לשלב פעילויות תוכן סביב המיתוג העסקי ברשתות ובפלטפורמות האינטרנטיות כמו מבצעים, הטבות, תחרויות, הכרות עם הנפשות הפועלות ובעלי העסק או שגרירים ונציגים שלו.
כדאי ליצור זהות אחידה בכל הפלטפורמות לצורך השקת המותג, כדי שכל פלטפורמה תעלה עם האדפטציה הייחודית של המיתוג וביחד תיוותר זהות מיתוגית הוליסטית בכלל הערוצים והמשתמשים יחוו את המותג ויזהו אותו בכל נקודות ההשקה עמו.
אל תוותרו על מיתוג בסטנדרטים הגבוהים ביותר דרך סטודיו למיתוג שיידע לבנות נכון את המיתוג ולהפיץ אותו ברחבי הרשת.